Iklan nuffnang. tlg tekan yer :)

Kwn2 blogger fasya. Follow yer ;)

Thursday, December 16, 2010

cintailah ILLAHI

allo...green apple kembali..lame la xpost paPE Ni...

jom!!~ sama kite layan kata2 ni..aku rase bermakne sgt..huhuhu...kata2 ni pasal cinta la..bezanya cinta kita pada Allah dan manusia..

   Cinta adalah sesuatu yang fitrah..
    tiada manusia yg idop tanpa pasaan cinta..
     setiap daripada kita psti pnah jtuh cinta..

    TAPI..hanya yg perlu diingat adalah..
         cinta itu hanyalah milik Allah...
       jadi sbgai manusia kita harus bezakn cinta kita..
    tiada cinta yg boleh disamakn dngn cinta kita pda Allah..
         dan smestinya TIDAK melebihi cinta kita pda Allah..

           manusia pasti akan mati...
          maka cinta pda manusia pasti akan mati..
           cintakan bunga , bungakan layu...
     cinta pada Allah ,, tiada penghujungnya....


and....hitung2lah diri kita....

bila kita sebut kalimah Allah?..

1.  ALLAH,aku tertnggal buku kat bilik laaaa! *terlupa*2.Ya Allah,sakitnya perut aku!! *wktu sakit*
3. mdam comm psan : today we will have extra class!!
students semua srntak:ALLAHU AKHBAR!! *terkejuuut la kononnya!*
4.  stgah team bola sklah akn bertkbir bila GOAL!!! *tnda bersyukur*,tpi bila goal phak lwn yng msuk? BANGANG TUL LA!!!
5.  bila tgk maksiat,ASTAGHFIRULLAHAL 'AZIM,truk betul budak tu pkai!!
6.  bila TER lnggar orng!! ALLAH,sorry2!!


bila kita berdoa pada Allah?...


1. sblum nak start exam!! YA ALLAH TLONGLA AKU YA ALLAH!
2. bila tgah rsa takut pasal bnda2 UNSEEN.. YA ALLAH LINDUNGILAH AKU..
3. bila kita nk msuk interview! YA ALLAH PERMUDAHKAN LAH AKU..
4. bila nk check result exam!!

bila kita nak sujud?..


1. bila exam nak dah dekat!! *solat jmaat*2. bila balik kmpung sbb rmai ahli family!!
3. bila SOLAT JUMAAT pda hari jumaat!
4. bila raya haji n aidilfitri!!
5. bila ramadhan!!!
*mula2 smgat berkobar2,lama2??*
bila kita nak baca Quran?


1. bila tgh takut pasal UNSEEN world!! *BCA YAASIN*2. bila uztaz kita suruh smbung ayat yng dia baca!! *kalut selak m/s bape!!*
3. bila nk tasmi' study crcle!!
4. bila ada orng mnggal!!
*bca yaasin*5. bila pas mghrib JE..

bila kita nak tutup aurat?

1. bila g klas,sklah or UIAM!! *sbb pe PAK GUARD LEH SMAN!*
2. bila terlalu dpan orng ynag alim sbb MALU DOE DIA TGK AKU SLACK GILER!
3. bila kita msuk area masjid!!!
4. bila masuk area kubur!!
5. bila nk tgk jnzah!!
*pakai mcam mak datin!*6. bila nk jmpa bakal kluarga mentua!! *gadis melayu bagai!*
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...