Iklan nuffnang. tlg tekan yer :)

Kwn2 blogger fasya. Follow yer ;)

Monday, November 29, 2010

How to Create PDF files [FREE]

Kali ni aku nk ajar korang sume wat PDF files.

byk cara untuk wat PDF file, tapi aku prefer use yg ni sbb ianya simple and mudah.

sblom tu , kenapa perlu PDF file?

bagi aku, PDF file ni agak cun dan enak dibaca kalo compare ngn word , byk sgt menu + icon, xtnang nk baca...:) pndapat aku r


ha..ni r rupenye pdf files..cun kot(agak r)
step 1
download bendalah ni

step 2
dah alang2 download tu, install r kan.haha

step 3
bila dah ciap install sume, korang da bleh r nk convert file k pdf.

cntoh :- aku gune word2010 convert ke pdf files


korang open r pape file yg korang nk convert.mcm aku,wat file baru.
bila dah ciap tlis ape yg korang nak,pergi kt print.
-kt printer,korang choose doPDF
-then,print
bila dah tekan print,akan kuar msges box mcmni
-plih ktne korang nk save
-then , click OK
dan hasilnya,PDF file ciap.

just a simple step, xpning pn.hehe
slain dr microsft word,korang jugak leh convert file dari notepade,openoffice dan lg2 .

-ad pape soklan,juz komen.THnx

1 comment:

cad programs said...

What is a great screen recorder for CAD programs?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...